keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Kotikäynti kohentaa asiakaskokemusta

Marko ja hänen seuraajansa
Eilen testasimme ilman sen suurempia suunnitteluja ja työryhmien perustamisia kotikäyntiä. Uskomatonta, mutta selvisimme asiasta ilman yhdenkään A4-lomakkeen rakentamista tai täyttämistä. Saimme kaksi tuntia aiemmin tietää uuden asukkaan siirtymisestä meille Onninkoteihin ja hups vaan kohta löysimme itsemme naapurikunnasta asiakkaan kotoa. Pikainen aikataulu oli läheisen toivomus.

Asiakas ja läheinen vaikuttivat olevan kovin mielissään kaukaisista vieraista. Saimme vajaan tunnin vierailun aikana kerrottua tärkeitä asioita tulevasta kodista ja selvitettyä asiakkaan taustoihin liittyen monenlaisia asioita, joista on hyötyä muuton yhteydessä ja erityisesti sen jälkeen. Pienet epäilykset Onninkodeista sopivana muuton kohteena hälvenivät kun pääsimme kasvokkain sopimaan asioista.

Lisäksi tapasimme samalla rysäyksellä paikallisen natiivin, kotihoidon työntekijän, jonka kanssa löysimme helposti yhteisen kielen ja tavan kommunikoida. Näin saimme myös häneltä mukavasti lisäinfoa asiakkaan tavoista ja tottumuksista. Yhteistyön voimaa.

Odotamme innolla ensi maanantain muuttoa. Pullat paistetaan ja kahvit tarjotaan varmasti. Hymyilevään, pullantuoksuiseen kotiin on mukava tulla.

Marko & Soili

4 kommenttia:

  1. Hyvä Marko ja Soili! Olen niin ylpeä teistä. Asiakkaan muutto uuteen kotiin saattaen on yksi unelmistani ja te olette osittain sen nyt toteuttaneet. Tulen haastattelemaan teitä, kunhan asiakas on muuttanut ja kerään hyviä kokemuksia.

    Aiheutitte käynnillänne positiivista "kohinaa" kotihoidossa ;-)

    VastaaPoista
  2. Upeeta, mahtavaa...toi on parasta ettei tarvittu mitään suunnittelukomiteaa ja seminaaria vaan lähditte ex tempore...

    VastaaPoista
  3. Yes Marko ja Soili. Mitä mahtavinta improvisaatiota. Onhan asiakkaan mukava tulla, kun on tuttuja vastassa ja talon tavat jo tiedossa. Ja Teillä on asiakkaasta suoraa tietoa hänen itsensä antamana (eikä vain kolmannen osapuolen antama puhelinraportti tai epämääräinen kirjaus efficalta "lääkkeet jaettu viikoksi"). Uskoisin, että yhteistyökin parani aimo harppauksen kotihoidon kanssa. Ja ennen kaikkea, minkä esimerkin työskentelytavoista Te annoitte meille muille raivaajille ja yhteistyötahoille. Huippua:)

    VastaaPoista
  4. Hieno juttu Marko ja Soili! Tämä on niitä Kohtaamisia, jotka on Markon tuotekehitystyön aiheena. Kannattaa dokumentoida tutkintoa varten.

    VastaaPoista